sâmbătă, 19 martie 2011

Sa inceapa nebunia ...

    A mai ramas mai putin de o saptamana pana cand incepe nebunia H&M , acest " balaur cu 7 capete al pietei de retail care in ultimile luni a tot scos flacari pe nari , incingand spiritele pe piata locala " . O mare problema pentru dependentii de moda locali va fi ca odata cu intrarea in mod oficial a suedezilor pe piata , cercul restrans al trandsettrilor se va inchide , tinerii , care oricum imbraca aceeasi uniforma fashionista a modei pentru mase , vor schimba doar eticheta : ZARA , GAP ( un real insucces in Romania ) , C&A etc, etc ...
   Comparati la nivel mondial cu c ei de la IKEA ( tot suedezi ) , H&M nu are norocul ca si in Romania sa beneficieze de statutul primului venit , insa spre deosebire de competitorii sai INDITEX ( ZARA & Co ) , C&A , GAP , FAMOUS BRANDS , suedezii sunt foarte vizibili ca si strategii de marketing si PR , dar si ca pret , stiut fiind de exemplu faptul ca cei de la INDITEX au preturi cu pana la 40% mai mari , ei tinand cont doar nivelul pietei  sau mai pe romaneste spus daca clientul e dispus sa plateasca , spaniolii de ce sa ii ceara mai putin . Olandezii de la C&A ( cel mai batran nume european in domeniu - 1841 ) nu considera ca suedezii ii vor afecta , insa sunt constienti ca in primele luni piata va suferi modificari  , dar pe parcursul a catorva luni piata se va reaseza si segmneta .
  O alta intrebare este ce vor face cei de la FAMOUS BRANDS ( bine ei se pozitioneaza pe piata ca fiind magazine medium-price spre + ) , mai ales daca tinem cont ce celor de la INDITEX le ia in jur de 14 zile sa creeze o linie de designer  sau celor de la H&M carora le ia maxim o saptaman sa faca "copy / paste " . pentru inceput se pare ca prima miscare facuta de cei de la FAMOUS BRANDS a fost sa aduca DKNY , insa ca si spaniolii de la INDITEX , cei de la FAMOUS BRANDS stau foarte slab la capitolul promovare ... fiind aprope invizibili din acest punct de vedere , in timp ce suedezii au umplut marile intersectii cu bannerele lor .
   Cum nu mai este nici un secret ca marea deschidere este 25 martie ( AFY COTROCENI ) / 26 martie ( UNIREA SHOPPING CENTRE ) , ramane de vazut cat de repede se vor napusti romanii la o noua unifrmizare , cat si ce brand-uri isi vor cauta actualii trandsetteri astfel incat sa nu fie inclusi in categoria " comun "



P.S.: Postul este scris in urma unui articol aparut in FORBES ROMANIA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Citeste si ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 Seri Bucuresti

Metropotam