miercuri, 2 martie 2011

Despre ultima carte citita ...

Armata Salvarii de Abdellah Taia

  Am descoprit cartea dintr-o simpla intamplare , si manat de curiozitate am incercat sa o cumpar de la una din librariile Diverta , numai ca prima incercare  nu a fost un succes , insa dupa vreo 2 zile am revenit in librarie si cu ajutorul unei domnisoare dragute am reusit sa gasesc cartea .

  Dupa mult timp am avut norocul sa imi " cada in mana o carte " si sa nu vreau sa o las pe noptiera pana nu o termin . Probabil ca este de vina atat stilul familiar in care a fost scrisa cat si subiectul , in carte fiind vorba despre experienta formarii prin care  - formal - am trecut toti . Exact cum zice si Alexandru Matei : " Nimic din ceea ce inseamna experienta sexuala nu lasa aschii de vulgaritate . Totul apare firesc , de un firesc insa miraculos , de care naratorul pare sa se mire primul , chemandu-si cititorii alaturi "
 Despre autor va pot zice ca s-a nascut la Rabat , in Maroc , in 1973  si a copilarit alaturi de cei 8 frati ai sai intr-un cartier sarac . A studiat literatura  la Universitatea din Rabat , apoi si-a efinitivat studiile la Geneva , pregatindu-si doctoratul la Sorbona . Volumul de fata ( primul tradus in limba romana ) a fost publicat in 2006 , iar in 2010 a primit prestigiosul Premiu Flore pentru volumul " Ziua Regelui " .Deasemenea este primul scriitor arab care si-a declarat public homosexualitatea .
  Pe langa activitatea publicistica ( a publicat 5 carti pana in acest moment ) scrie articole in presa marocana , franceza si canadiana . Incepand cu 1999 traieste la Paris .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Citeste si ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Spune NU drogurilor!

7 Seri Bucuresti

Metropotam

Adopta un catelus