luni, 5 decembrie 2011

De ce nu imi plac sarbatorile ...

  Cand eram mic eram innebunit dupa sarbatorile pascale cat si cele de iarna, mai ales ca cele de iarna erau preferatele mele ... cu timpul insa au inceput ca sarbatorile sa nu imi mai placa, chiar sa ma simt apasat de ele si sa mi se pare energie irosita ... Poate ca am uitat eu sa ma bucur si sa simt magia sarbatorilor, insa nu inteleg de ce avem nevoie doar de o anumita perioada ca sa daruim sau sa primim daruri, come on daca vrei sa faci un cadou cuiva nu cred ca trebuie sa astepti sarbatorile, sincer cred ca daca vrei sa daruiesti trebuie doar sa o faci si gata, nu trebuie sa ai un motiv, doar daruiesti si atat ... am impresia ca de sarbatori facem cadouri nu pentru ca ne face placere ci pentru ca este o obligatie sociala ...

  Un alt motiv pentru care nu imi plac sarbatorile este faptul ca lumea o ia razna prin supermarketuri si nu mai ai loc nici macar sa arunci un ac de atata populatie, uneori am impresia, in perioada sarbatorilor, ca vine sfarsitul lumii si toata lumea ii face proviziile necesare pentru a supravietui. Am ajuns sa detest sm-urile cu Mosi Craciuni si Iepurasi care fac si dreg si iti aduc nu stiu ce ... de fapt nimic ... cred ca o simpla urare spusa din suflet valoreaza mult mai mult ... in concluzie nu imi plac mesajele penibile pe care le primesc cu ocazia sarbatorilor.
   Am senzatia ca oamenii uita semnificatia sarbatorilor si totul se rezuma in mintea lor doar la cadourile materiale si mancare ... si stiti cu totii cam cum se gateste la romani atunci cand este vre-o sarbatoare mare.
   Nu imi plac sarbatorile pentru oamenii care merg la biserica si in loc sa stea linistiti acolo si sa asculte slujba, nu fac altceva decat sa se imbulzeasca si sa se gandeasca la cu totul altceva decat la motivul real pentru care sunt acolo sau poate ca preotul este mult prea plictisit, ca o paranteaza de ce dureaza slujba 5-6 ore, mie mi se pare mult prea mult, mai ales ca de multe ori la biserica sunt adusi si copii si mi se pare o barbarie sa obligi un copil sa stea atata timp in picioare.
   Brusc, in preajma sarbatorilor toata lumea vrea sa fie mai buna si sa faca fapte bune ... ma intreb, de exemplu, daca copii de la casa de copii sau batranii din nu stiu ce azil manaca doar de Pasti si Craciun ... eu cred ca nu, din contra ei au nevoie de noi mereu ...
   Nu inteleg cum un an de zile rudele nu isi aduc aminte de mine sau de ziua mea de nastere, insa de sarbatori ma tot suna incontinuu, caci asa este frumos ... gresit daca chiar tii la cineva sau iti e dor de persoana respectiva, poti da un telefon din cand in cand si in restul anului sau toate rudele au chef de vizite. Frate daca vrei sa ma vizitez sau vrei sa ma inviti in vizita o poti face pe tot parcursul anului nu doar de sarbatori.
  Insa cel mai "nasol" este faptul ca toti prietenii mei pleaca din oras, iar eu ma trezesc singur ... si de fapt cred ca unul dintre motivele principale pentru care nu imi plac sarbatorile este faptul ca de sarbatori ma trezesc singur, si doamne cat urasc singuratatea.
  Toata treaba asta cu sarbatorile mi se pare o risipa de timp, nervi, neuroni incinsi la maxim, risipa de bani, agitatie, nervi intinsi la maxim ... ce mai eforturi supra-omenesti ... si pentru ce ...
  Poate ca cu trecerea timpului am devenit eu mai rece, cu siguranta m-am schimbat mult insa sincer putem fi mai buni, putem darui nu doar de sarbatori ... ar trebui sa facem asta pe tot parcursul anului ...
  Voua va plac sau nu sarbatorile?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Citeste si ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Spune NU drogurilor!

7 Seri Bucuresti

Metropotam

Adopta un catelus